poniedziałek, 24 sierpnia 2009

Profil na Goldenline i LinkedIn ma znaczenia (cz. II)

Blog Recruit-IT nie myli się. Nasze wnioski na temat istotności zawartości profili kandydatów na zawodowych serwisach społecznościowych (np. LinkedIn czy Goldenline) potwierdzone zostały przez badania pracodawców w USA przeprowadzone przez serwis CareerBuilder, na które powołuje się w swoim artykule Computerworld. Najważniejszą statystyką jest ta, że aż 45% pracodawców w USA sprawdza w serwisach społecznościowych swoich przyszłych pracowników, a 35% odrzuca kandydatury, w oparciu o informacje zawarte w profilach aplikujących osób.

Nawet jeśli w Polsce - ze względu na sporą mniejszą niż w USA powszechność internetu i popularność serwisów społecznościowych - liczby te byłyby mniejsze, z pewnością nie są nieznaczące. Znając zaś kierunek trendów (z USA i Zachodu do nas, a nie na odwrót), można się spodziewać ich wzrostu. Cóż, kończę i sprawdzam na swój profil na Naszej-klasie.

Paweł

_____

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz