piątek, 6 listopada 2009

Konsultanci rekrutacji w oczach swoich klientów (na przykładzie UK)

Jeden z ostatnich newsletterów serwisu Recruitment Matters przynosi analizę Davida Jonesa z firmy Executive Network Sales Ltd., na temat roli i postrzegania firm rekrutacyjnych w Wielkiej Brytanii, analizę opartą na wynikach badań opinii 200 menedżerów rekrutacji w UK. Główne wnioski:

- Daje się zauważyć rozbieżność interesów menedżerów rekrutacji oraz działów zakupów, które w coraz większej liczbie (zwłaszcza dużych) firm decydują o nawiązywaniu współpracy z firmami rekrutacyjnymi. Tym pierwszym zależy na jak najlepszej jakości usługi rekrutacyjnej, te drugie częściej kładą nacisk na cenę usługi

- Trudna sytuacja rynkowa wymusiła na wielu konsultantach rekrutacji przebranżowienie, ew. poszerzenie obsługiwanych obszarów biznesowych. A ponieważ nie można być specjalistą we wszystkim, dokonuje się to ze szkodą dla jakości usługi rekrutacyjnej

- 38% ankietowanych menedżerów rekrutacji uznaje stawki firm rekrutacyjnych za zbyt wysokie, aczkolwiek większość ankietowanych przyznała, że jest w stanie płacić nawet więcej za rzeczywiście wysoką jakość usługi

- 46% badanych jako kluczowy zarzut stawiany konsultantom rekrutacji uznaje brak specjalizacji w konkretnym sektorze, za czym idzie mała wiedza o nim i - z kolei - niska jakość prezentowanych aplikacji. Jest to problemem zwłaszcza w przypadku stanowisk wysokich oraz specjalistycznych, czy o niszowych kompetencjach

Pozostałe wnioski we wspomnianym newsleterze. Polecam, zwłaszcza przedstawicielom branży rekrutacyjnej.


_____

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz